
OUR LIFE VIEWS
Our faith is not only the basis for our relationship with God and understanding of spiritual dimensions, but it also shapes our relationship with the world and our neighbor. It is very important how we perceive the world around us and not only eternity.
We believe that healthy faith must be firmly rooted in the reality and practice of our lives.
...we could say that we are called to be a thermostat for this world, not a thermometer.
One of the characteristics of pagan cultures in history is the spiritual perception of the world, due to ignorance and lack of knowledge of natural laws, the world seemed full of dangers and threatening events, which were attributed to the game of the gods. Unfortunately, today we are witnessing a similar view, which has also flourished among Christians. Faith in God also requires a renewal of the mind and not only a devoted heart. People find it difficult to cling to the true freedom of the Gospel because of the world of antagonistic and apocalyptic predispositions, which are rooted deep in the collective subconscious of people who are in spiritual darkness. Our deep convictions, which have never been consciously subordinated to the Truth, will subordinate the Holy Scripture to their mental image of the world. The games of the gods have been replaced by conspiracy theories, and spiritual forces have been replaced in such stories by technology and powerful people from the background.
Our God " so loved the world that he gave his only begotten Son, that whoever believes in him should not perish but have eternal life. For God did not send his Son into the world to condemn the world, but that the world through him might be saved " (John 3:16-17).
Because we believe that God placed us in this world, that we are salt and light, and not for the world to throw us around, and to read the level of darkness, ... we have summarized a few more of our life principles.

Svetopisemska nezmotljivost
Avtoriteta Svetega pisma je ključno vprašanje vseh krščanskih Cerkva. Pritrjujemo prepričanju, da so tisti, ki izpovedujejo vero v Jezusa Kristusa kot Gospoda in Odrešenika, poklicani, da z izpolnjevanjem zapisane Božje besede, kakor imenujemo zapis celotnega besedila Svetega Pisma, udejanjajo svoja prepričanja in tako potrjujejo avtentičnost svojega učeništva.
Svetopisemska hermenevtika
Trdimo, da je normativna avtoriteta Svetega pisma avtoriteta Boga samega in da jo potrjuje Jezus Kristus, Gospod Cerkve. Zanikamo upravičenost ločevanja Kristusove avtoritete od avtoritete Svetega pisma ali utemeljevanje nasprotovanja ene avtoritete drugi.
Krščanski svetovni nazor
Trdimo, da obstaja samo en živi Bog, ki je neskončen v svojem bitju in popolnosti, najčistejši duh, neviden in popolnoma različen od svojega stvarstva. Zavračamo vse poglede na Boga, ki zanikajo tradicionalno judovsko-krščansko pojmovanje Boga ali od njega odstopajo, vključno z ateizmom ...
Božja vrhovna avtoriteta
Trdimo, da troedini Bog suvereno vlada kot Kralj vesolja ves čas, pred in po utelešenju Jezusa Kristusa, in da bo vladal večno. Kot Stvarnik vlada nad vsako duhovno stvarnostjo in naravno stvarnostjo, nad živo in neživo naravo. Človeška avtoriteta je vedno le delegirana avtoriteta.
Božji odtis v stvarstvu, družbi in posamezniku
Trdimo, da se obstoj Boga da prepoznati na več načinov, najprej na fizikalnem nivoju, čez naravni red, z opazovanjem stvarstva, a se samo preko stvarstva ne da vstopiti v odnos z Njim. Trdimo, da se obstoj Boga da prepoznati na duševnem nivoju, z umom, čustvi in vestjo, vendar se tudi na duševnem nivoju ne da vstopiti v odnos z njim. V odnos z Bogom vstopamo le po duhu, po razodetju Jezusa Kristusa.
Vsako človeško področje, kakor vsak posameznik, par, družina, rod, narod, država, ter vsa duhovnost, vsa znanost, industrija, ekonomija, vojska, politika, medicina, pravo, umetnost je od Boga dana sfera človekovega udejstvovanja in izražanja in nosi elemente Božjega. Zato zavračamo vsak gnosticizem, eskapizem, zanikanje znanosti, medicine in drugih civilizacijskih dobrin.
Trdimo, da je človek bitje, ki ima telo, dušo in duha. Človek je za razliko od rastlin, ki imajo le telo (vegetus - odtod izvira pojem vegetacije), in živali, ki imajo telo in dušo (anima - od tod izvira pojem za animalnost), bitje, ki ima tudi duha (pneuma), ki ga ne smemo mešati z umom (um je del duše). Človek ni podoben Bogu po ničemer drugem, razen po duhu. Zato Boga ne upodabljamo. Zaradi greha prvotnega človeka se vsak človek na ta svet rodi duhovno mrtev, zato se svojega duha ne zaveda. Duha človeka lahko oživi le Jezus Kristus.
Disciplina cerkvene skupnosti
Trdimo, da je Kristus iz ljubezni in skrbi za blagostanje, soglasje, edinost, opominjanje in svetost svoje Cerkve s svojo besedo uvedel odgovornost in disciplino, in določil cerkvene službe, strukturo, ki ni hierarhična, torej tudi ne more biti v domeni enega posameznika, temveč občestva.
Širše občestvo
Trdimo, da je vsak, ki veruje v Troedinega Boga, da se je razodel v 3 osebah, v Boga Stvarnika vsega, priznava Jezusa Kristusa za svojega Gospoda, ter ne oporeka Božanske narave osebi Svetega Duha, naš brat in sestra, v polnem občestvu, ne glede na teološko usmerjenost ali denominacionalno pripadnost. Nobena lokalna cerkvena skupnost ali cerkvena denominacija ne more obstajati ločeno od ostalih ali trditi, da predstavlja celotno Telo Kristusa na zemlji. Verjamemo, da je edino Jezus Kristus Zveličar in da nobena cerkev ni zveličavna sama po sebi.
Zaveza človeštvu
Trdimo, da je vsak človek enako vreden in dragocen v očeh Boga. Bog je dober in ljubi vse ljudi enako, in ne dela razlik med dobrimi in slabimi, našimi in njihovimi, dal je Svojega Sina za vse enako, zato je ne glede na mišljenje, veroizpoved, moralnost, status,… Prvotno poslanstvo in odgovornost Cerkve do narodov je izkazovanje ljubezni in ne sodba. Cerkev je poslana v svet, da oznanja dobro novico o Jezusu.
Kultura in poslanstvo
Trdimo, da je človek kulturno bitje. Zanikamo, da bi katera koli skupina ljudi lahko zgolj duhovno delovala ločeno od kulturne stvarnosti svojega časa. Trdimo, da so krščanske enklave in težnje po izgraditvi svojega ločenega samooskrbnega, socialnega in družbenega sistema, ne-svetopisemske, nevarne in utopične.
Družbena odgovornost
Družbeno koristna dejanja so pomembna za vse, ki izpovedujejo vero v Jezusa Kristus, saj nihče v družbi ne more dolgo delovati, ne da bi vplival na druge ljudi. Človekove izbire imajo posledice ne le za posameznika, temveč tudi za svet okoli njega. V družbi živimo z drugimi in v odvisnosti od njih. Družbena indiferentnost ni krščanska vrednota. Sveto Pismo nas uči, da svoje dobrine delimo z drugimi.
Svetost človeškega življenja
Trdimo, da je človeško življenje pomembno in nedotakljivo od spočetja od smrti, percepcija človekovega telesa je svetopisemsko utemeljena s stvarjenjem enega človeka Adama, v katerem so bili vsi, ki so sledili. Iz Adama je Bog ustvaril Evo.
Trdimo, da so telesna pohabljanja zavoljo spremembe spola, in drugi ekstremni posegi v človeško telo zaradi doseganja zgolj drugačnega videza, tržno izkoriščanje instituta materinstva, inducirani splav brez medicinskih indikacij in evtanazija, postopki, ki degradirajo dostojanstvo človeka, četudi zaželjeni in prostovoljni. Svobodna izbira je neodtujljiva in najvišja človekova pravica, v katero nimamo pravice posegati, lahko pa opozorimo na nepovratnost takih postopkov in posledice, ki jih imajo za dušo človeka. Trdimo, da je integriteta duša in vesti dobrina, ki presega zlo tega sveta in celo smrt. Človeško življenje se s smrtjo namreč ne konča, tako kot se z rojstvom ne začne.
Celibat in asketizem
Bog je ustvaril človeka po svoji podobi in sličnosti, dva s-pola, moškega in žensko, Adama in Evo. Seksualna identiteta in praksa ni stvar zasebne interpretacije, ampak je od Boga dana, in je lahko prepoznana v polnosti le skozi prizmo Stvarnika.
Trdimo, da ima seksualnost svoje legitimno mesto le v zakonu med možem in ženo, po sklenitvi zakonske zveze in ne prej in da celibat ni bil nikoli zahtevan s strani Boga za kakršnokoli duhovno poslanstvo. Če se ljudje odločijo za samsko življenje, je to povsem v zasebni sferi posameznika. Samski, ločeni ali ovdoveli člani lahko povsem prosto opravljajo kakršnokoli duhovno poslanstvo v cerkvi, če so posvečeni, duhovno zreli in karakterno ustrezni.
Prepovedovanje določene hrane ali pijače kot nečiste in strogost do svojega telesa, je v Novi Zavezi prepoznano za svojevoljno obliko pobožnosti, ki služi človekovem egu in ne Bogu. Vse, kar je Bog ustvaril, je dobro, in se posvečuje z Božjo besedo in molitvijo. Sveto pismo nas uči, da živimo zmerno in da ne odtavamo v hedonizem ali asketizem.
Vrednostni sistem dobrin
Sveto pismo pogosto govori o stvareh, ki imajo vrednost na tem svetu in o našem upravljanju z njimi. Sveto pismo nas poziva na odgovorno ravnanje z dobrinami sveta, kar predstavljajo načela, ki so prisotna v celotnem besedilu Svetega pisma in ne le tu in tam. Z materialnimi in civilizacijskimi dobrinami sveta ravnamo odgovorno in jih ne zavračamo. Trdimo, da so dualizem in antagonizem duhovnega in materialnega, vere in medicine, razodetja in znanosti, ki ga vidimo v zaprtih krščanskih krogih, posledica nerazumevanja Božje avtoritete in njegovega Kraljestva.
Odnos do dela
Sprejemamo protestantsko doktrino “duhovništva vseh kristjanov” ki poudarja, da so vsi verniki pred Bogom enaki, z neposrednim dostopom do Njega, brez posredovanja profesionalnih duhovnikov ali človeškega zastopnika, ter da je lahko vsak poklic - Božji klic (vocatio), v katerem človek služi Bogu. Tudi najbolj duhovna služba lahko služi egu človeka in ne Bogu. Verjamemo, da je vsako delo častno in enakovredno pred Bogom, in ne ločujemo svetih in posvetnih poklicev, zato smo mnenja, da morata biti prostovoljno delo in plačano delo v lokalni cerkvi regulirana in transparentna in v skladu z zakonodajo.
Krščanska zaveza judovstvu
Potrjujemo, da so kristjani vseh narodov poklicani, da judovskemu narodu izkazujejo ljubezen in usmiljenje ter ga kot del pričevanja pozivajo k spreobrnjenju tako kot druge narode. Krščanstvo se je rodilo v judovskem okolju in narodu, zato priznavamo judovskemu narodu posebno mesto v Božjem načrtu ne glede na njihovo versko prepričanje. Iluzorno bi bilo trditi, da so vsi ljudje judovskega porekla tudi Judje po verskem prepričanju. Judovski narod podpiramo skozi novozavezno prizmo, z blagoslavljanjem in molitvijo, vendar se z Izraelom ne istovetimo niti politično, niti kulturno s privzemanjem njihovih običajev, in niti religijsko, s privzemanjem judovskih praznikov, obredja ali postave.
---------
Barbara Popadić Štravs
Za Mednarodni Krščanski Center ARKA